Wie zijn wij

Expositiecommissie

_____

De organisatie van de tentoonstellingen is in handen van de expositiecommissie van de Oude of Sint Alexanderkerk. Deze commissie is ingesteld door de Hervormde gemeente van Bennekom.

De kunst die getoond wordt heeft raakvlakken met kerk, geloof en samenleving, waarbij zij tot inspiratie en bezinning uitnodigt. Integratie in de eredienst, het opzetten van nevenactiviteiten als lezingen en workshops behoren ook tot de doelstelling van de commissie.

In feite staat deze commissie in de aloude traditie van het samengaan van kerk en kunst.

Vrijwilligers maken het mogelijk om de kerk op meerdere tijden van de week open te stellen. Zo kan de kerk een gastvrij middelpunt zijn in de Bennekomse samenleving waarbij bezoekers kunnen genieten van kunst in de kerk.

U kunt de expositiecommissie bereiken via de webmail-optie op de contactpagina.